Det oväntade uppmärksammas

Vår annonsering i Financial Times har rönt stort intresse i media. Svenska Dagbladet, Kvällsposten och Sydsvenska Dagbladet har gjort notiser kring satsningen. Ystads Allehanda och SR Kristianstad har även dom velat uppmärksamma detta. Läs o lyssna på inslagen under Press på vår hemsida - se denna länk:
http://www.visitosterlen.se/art.asp?artikel=565&sf=press&lang=SE

Vi tycker att Österlen är betydligt mer än gula rapsfält och några intensiva semesterveckor sommartid. Vi vill även sätta regionen på konferenskartan och tycker att Financial Times är en bra tidning för att nå målgrupperna VD:ar, marknadschefer, sekreterare. De som bokar konferenser och möten helt enkelt.

Vi hade förväntat oss konkreta förfrågningar som effekt av annonseringen. Det har vi fått. Det vi inte hade förväntat oss är den stora uppmärksamheten från radio och tidningar, vilket är en positiv bieffekt av att annonsera i Financial Times. Det visar också vilken hög status som FT har.

Det oväntade uppmärksammas. Dagens människa är generellt väldigt invand i ett tryggt och rutat mönster. När något sticker utanför det invanda, blir det intressant. Det man gör får givetvis inte sticka ut för långt - då blir det bara konstigt och oförståeligt. Ordet tvärtom, har för mig en positivt innebörd som jag många gånger, både privat och yrkesmässigt, lutar mig mot. Men det får inte bli för ofta för då blir ju tvärtom det invanda...

Joachim Orrenius
Turismansvarig VisitÖsterlen

Kommentarer
Postat av: Eva J.

Bra jobbat Joachim, kul att någon vågar satsa när kommunerna är lite väl fega. Jag håller fullständigt med om att regionen MÅSTE satsa på att få mer folk hit även under "icke juli & augusti".



Man vill ju kunna leva på heltid på turismen och slippa pendla för extrajobben...



Lycka till

2009-01-22 @ 22:34:02
URL: http://www.loderupturism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0